Routes? Vehicles?? What are we talking here?
OZMT team projects.
-
- Mehreres
- karadamir
-
-
DomTrain's vehicle he posted a screenshot of, will be a part of his upcoming payware addon, containing both routes and vehicles.
-
No, I changed my mind, because it's too complicated for me as a teenager to deal with all the laws. I'll make it via donations and hope that people enjoying my extensive work are willing to support it a little bit.
-
What do you mean by donations? You will upload it for everyone on steam or??
-
Honestly, many people ask me about paid content from OZMT. To some extent, yes, it would make sense and earn some money, even though I am now officially and nowhere else working. But in fact, I want a lot of people to know about OZMT and use my work for free. All that I specifically do according to my plan is 100% free work and I myself want to ride a simulator on my models. Yes, I'm waiting for the moment when it will be possible to skate on multiplayer.
Besides, for my part only models. If there were money now, I would thank the user Kira, who really thanks for the help with the script.
Вот честно, меня многие спрашивают про платный контент от ОЗМТ. В какой-то степени да, имело бы смысл и немного подзаработать, хоть я сейчас и пока официально нигде не работаю. Но на самом деле, я хочу, чтобы очень много людей знало об ОЗМТ и пользовались моими работами бесплатно. Всё, что конкретно я делаю по своему плану это 100% бесплатная работа и мне самому хочется на своих моделях кататься по симулятору. Да, я жду тот момент, когда можно будет по мультиплееру кататься.
К тому же, с моей стороны лишь модели. Если были бы сейчас деньги, я бы отблагодарил пользователя Кира, которому реально спасибо за помощью со скриптом. -
OZMT-10
OZMT-11M
OZMT-12
OZMT-15
OZMT-16M
OZMT-17M
OZMT-18M
OZMT-19
OZMT-19D
-
Here such a question came out, although it is still too early, but you need to ask. If suddenly it is not clear, the original text will be in the spoiler.
In fact, the main line of OZMT-10 models is already close to completion, it remains only to make OZMT-13 and already correct the little things for the script.
In this regard, the question:
Do we have to do all 11 models for a common European standard (the signature language on the instruments is English and the trolley track width is 1435 mm (for narrow gauge systems 1000 mm)) or for each country / city do we have a specific model?
So, of course, your wishes will also be taken into account, perhaps there will even be modifications for a particular city or country.
Under 1000 mm - I can say for sure which model is still in question (this is all due to the correct creation and animation of the cart in the low floor area). These are OZMT-12, OZMT-13, OZMT-16M, OZMT-17M and OZMT-18M. If we find a solution, then everything will be great.
Full low-floor trams based on OZMT-10 will be possible, but not now and not all 11 models.
Тут такой вопрос вылез, хотя до него ещё рано, но спросить нужно. Если вдруг не понятно будет, в спойлере будет оригинальный текст.
По сути, уже близка к завершению основная линейка моделей ОЗМТ-10, остаётся лишь сделать ОЗМТ-13 и уже поправлять по мелочи под скрипт.
В связи с этим вопрос:
Нам делать все 11 моделей под общий европейский стандарт(язык подписи на приборах - английский и ширина колеи тележки - 1435 мм (для узкоколейных систем - 1000 мм)) или для каждой страны / для каждого города делать определённую модель?Так-то конечно и Ваше пожелания тоже будут учитываться, возможно даже будут модификации под определённый город или страну.
Под 1000 мм - я могу точно сказать, какие из модели пока будут под вопросом (это всё из-за правильной создании и анимации тележки в районе низкого пола). Это ОЗМТ-12, ОЗМТ-13, ОЗМТ-16М, ОЗМТ-17М и ОЗМТ-18М. Если найдём решение - значит всё будет отличные.
Полные низкопольные трамваи на базе ОЗМТ-10 возможно будут, но не сейчас и не все 11 моделей. -
I know that in Russia and Ukraine some cities have narrow tracks and trams have narrow axle's (Common trams are Tatra T3 and KT4. That's called axle conversion) but some cities in europe have wide tracks like for example 1435 ( for example your Test map and axle's of OZMT's are 1435 meters wide.) But there's a problem. Some tracks in Europe are less than 1435 for example 1400 meters some are 1300 and some in between. But i doubt people will make maps for LOTUS with those kind of tracks. But axle conversion doesn't always work with every tram. Some trams don't allow axle conversion for example some of your OZMT trams don't allow axle's with different width because of their characteristics. I recommend you to make European versions of models you can do. If other models can't have different axle width than don't do them. Unless if you have time and patience to rework some of your models so that you can do different axle width and turn radius.
-
-
I can add in a separate modification. In addition, OZMT-12/OZMT-13, OZMT-17M/OZMT-18M can also be 5 and 7 sectional.
Могу добавить в отдельной модификации. К тому же, ОЗМТ-12/ОЗМТ-13, ОЗМТ-17М/ОЗМТ-18М тоже могут быть 5 и 7 секционными.
-
In my opinion, you don't need to make city-specific modifications of all models, the most necessary things are 1435mm bogies / carts and English labelling of the cab controls for all.
-
for example your Test map and axle's of OZMT's are 1435 meters wide.
By the way, I did not understand why so much. Although the paths themselves laid 1520 mm.
Я кстати сам не понял, почему столько. Хотя, сами пути проложены 1520 мм.
I know that in Russia and Ukraine some cities have narrow tracks and trams have narrow axle's (Common trams are Tatra T3 and KT4.
We have for 1435 and 1000 mm its own modification. That is, the letter index is added.
У нас для 1435 и 1000 мм своя модификация. То есть, добавляется буквенный индекс.
karadamir , Could you maybe add 5 Section and 7 Section Versions of the OZMT 19; similar to the Siemens Combino?
By the way, the question is this. If there is a 5 and 7 sectional option, then it should be done completely low-floor or partially left?
Кстати, вопрос такой. Если будет 5 и 7 секционный вариант, то надо делать полностью низкопольным или оставить частично?
In my opinion, you don't need to make city-specific modifications of all models, the most necessary things are 1435mm bogies / carts and English labelling of the cab controls for all.
That's why I asked the question how it is better for everyone to make an "export version".
Я поэтому и задал вопрос, как лучше для всех сделать "экспортный вариант".
-
-
So far, just at the moment there are no carts under 100% low floor, but it may be coming soon. Basically, I understood you.
Пока просто на данный момент нет тележки под 100 % низкий пол, но может быть скоро появится. В принципе, я понял вас. -
We are pleased to announce that we have completed the main work on the line OZMT-10. All major models are ready, it remains to complete and convert the little things into LOTUS.
After completion of the work on the ruler, we will move to the special equipment from OZMT based on BGT.
Мы рады сообщить, что закончили основную работу на линейкой ОЗМТ-10. Все основные модели готовы, осталось по мелочи доделать и сконвертировать в ЛОТУС.
После завершения работ над линейкой, мы перейдём к спецтехнике от ОЗМТ на базе БГТ. -
Wow nice good job
-
Will there be a train version that is built like this Variobahn? So with more structure?
See link:>>Click me<<
-
I understand that we are talking about the number of sections?
In the general line, rather not, but it will be possible to modify on the basis of OZMT-19 and OZMT-19D.
Я понимаю, что речь про количество секций?
В общей линейке скорее нет, но возможно будет модификация на базе ОЗМТ-19 и ОЗМТ-19Д.
-
We test OZMT-14 in work in a hitch.
Тестируем ОЗМТ-14 в работе в сцепке.
-
there is a new video