Sammelthread: Feedback Bus-Modul (Streets of LOTUS)

  • Naja, wie man sonst auch mit der Tastatur fährt. Ohne maussteuerung.
    Finde die Kombi aus, Maus und Tastatur steuerung macht es einem vorallem in den Kurven einfacher..

    Das macht wenig Sinn. Mit der Tastatur kannst du nicht konstant auf einem Tempo bleiben. Lieber die jetzige Maussteuerung, statt die, die du vorgeschlagen hast.

  • Naja, wie man sonst auch mit der Tastatur fährt. Ohne maussteuerung.
    Finde die Kombi aus, Maus und Tastatur steuerung macht es einem vorallem in den Kurven einfacher..

    Das macht wenig Sinn. Mit der Tastatur kannst du nicht konstant auf einem Tempo bleiben. Lieber die jetzige Maussteuerung, statt die, die du vorgeschlagen hast.

    Man kann das ja auch als Auswahl machen, ob man lieber die standard maussteuerung haben möchte, oder die Mausteuerung wo man auch die Tastatur mit benutzt.

    Wieso muss man sowas immer direkt extrem Kritisch sehen und direkt abblocken..

  • I would like to see more In depth work done on the following...


    - Soundscape, as In OMSI 2. This has already been mentioned.

    - Suspension physics and It's animation.

    - Drivetrain physics and It's animation.

    - Breaking physics and animation.

    - Bus lines. Already mentioned.

    - Force feedback detail. I would like to see more detail In the FFB, as In minor rumble on one side of degraded road patch, minor bumps. Dynamic FFB which means it's just not a constant rumble but defined dynamically. I find that FFB has not received enough attention In bus simulators. FFB Is what makes the driving experience more Immersive and real (to some extent), see rFactor 2. More care should be put Into FFB In any vehicle simulator.


    Overall the physics and there related animations are very barebones for an add-on module. Specially If compared to the tram module.


    Best regards,


    mike

    i7 8700k, 32GB DDR4, GTX 1070ti 8GB, G13, G502, TM HOTAS, TM TS-PC Racer, TM T3PM, TrackIR.

    Einmal editiert, zuletzt von MikeV710 ()

  • Overall the physics and there related animations are very barebones for an add-on module. Specially If compared to the tram module.

    The Rails module has been in development longer than the Streets module. In other words, the Streets module is not yet as developed as the Rails module. It's all still EarlyAcess.

    "Ich kann, weil ich will, was ich muss!" - Kant

  • Overall the physics and there related animations are very barebones for an add-on module. Specially If compared to the tram module.

    The Rails module has been in development longer than the Streets module. In other words, the Streets module is not yet as developed as the Rails module. It's all still Early Access.

    Yes I understand that It Is In EA, and know very well what Steam's EA requirement's are, or should be for any publisher...


    Steams EA:

    https://partner.steamgames.com/doc/store/earlyaccess


    According to Steam´s release dates, there´s a bit more then a one year difference (15 months) between Rails and Streets. Personally I see more emphasis put In Rails development then say Streets.


    Not that I am not OK with Rails, I like It and for the record, I play and love Zusi 3, so yes I am looking forward to what Rails can be and/or add In the future but to be fair, there´s nothing to do In the Streets module.



    i7 8700k, 32GB DDR4, GTX 1070ti 8GB, G13, G502, TM HOTAS, TM TS-PC Racer, TM T3PM, TrackIR.

  • I would appreciate at least a basic (Prototype) trolleybus model. Just so we can see the trolleybus features in action.

    I was personally planning to finally convert a prototype version of the trolleybus around February 2023. So far, I've settled on this version (i.e. there's still some work to be done):



    But I personally hope that it will give a boost to the implementation of trolleybus functionality in the game, especially in terms of infrastructure.

  • Wie siehts eigentlich aus mit Spurbussen in Lotus? Ist da etwas in diese Richtung geplant? Wollte nur mal kurz nachfragen, da es ja ein interessantes Feature wäre.

    Bräuchte man dann für die Spurbusse nur das Streets Modul oder auch das Rails Modul?

    Ich habe natürlich beide Module wäre trotzdem interessant zu wissen.

  • Ursprünglich hieß es Street & Rails, dies wurde allerdings bereits Ende 2018 wieder auf nur Street abgeändert.


    Da es ein Spurbus ist --> Streets (was ich ja vor Kurzem geändert hatte, weil es im Rails Unsinn war^^)

    "Ich kann, weil ich will, was ich muss!" - Kant

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